پروژه متلب الگوریتم فازی تطبیقی برای کنترل یک خودرو بدون سر نشین مستطیلی شکل در حال پرواز
شبیه سازی الگوریتم فازی تطبیقی برای کنترل یک خودرو بدون سر نشین مستطیلی شکل در حال پرواز با متلب | MATLAB
در این مقاله، ما مفهوم ماشین پرواز مراقبت بدون سرنشین شکل مستطیلی را پیشنهاد میکنیم که طراحی آن مبتنی بر وسایل نقلیه است که بر روی جاده حرکت میکنند. این RSUSFC عملکرد رانندگی و پرواز را به عنوان یک مفهوم اولیه از یک زمین و ماشین هوایی ارائه میدهد. این RSUSFC در اطراف پیکربندی چهار روتور قبلی ساخته شدهاست، چون سکوی پرش با روتور مزایایی مانند ساخت و نگهداری، قابلیت شناور، و پیاده شدن عمودی دارد. وسایط نقلیه با روتور سنتی در حال حرکت هستند و در جهت راس حرکت میکنند. با این حال، RSUSFC در جهت یک طرف مستطیل مانند یک ماشین سنتی حرکت میکند تا عملکرد رانندگی را افزایش دهد. مدلسازی دینامیکی of با آنالیز و شبیهسازی تایید شدهاست. استفاده از یک کنترلکننده فازی تطبیقی، که در یک سیستم پیچیده و غیرخطی بسیار موثر است، برای تثبیت the پیشنهاد میشود و توسط شبیهسازی MATLAB تایید میشود.
شبیه سازی این مقاله در دو گام شبیه سازی دینامیک ربات و سپس طراحی کنترل فازی تطبیقی و اعمال آن بر ربات و شبیه سازی آن نتایج آن انجام می گیرد.
توابع عضویت فازی مورد استفاده، پارامترهای کنترلی، rull ها، قوانین کنترلی و …. همه براساس پارامترهای داده شده در مقاله، شبیه سازی شده است.
همانطور که در نتایج فوق مشهود است کنترلر طراحی شده توانسته است به خوبی توانسته است مسیر مطلوب مورد نظر را دنبال کند.
گام اول: شبیه سازی دینامیک ربات و تست…
Study of an adaptive fuzzy algorithm to control a rectangular-shaped unmanned surveillance flying car
In this paper, we propose the concept of the rectangular-shaped unmanned surveillance flying car (RSUSFC), whose design is based on vehicles driven on the road. This RSUSFC offers driving and flying performance as an initial concept of a ground and aerial car. This RSUSFC is built around the previous quad rotor configuration because the quad rotor platform has significant advantages such as construction and maintenance simplicity, hovering ability, and vertical take-off and landing. Traditional quad rotor vehicles are squareshaped and move in the direction of the vertex. However, the RSUSFC moves in the direction of the one side of a rectangle like a traditional car to enhance driving performance. The dynamic modeling of the RSUFC is verified by analysis and simulation. Use of an adaptive fuzzy controller, which is very effective in a complex and nonlinear system, is suggested to stabilize the RSUSFC and is validated by MATLAB simulation.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد