15000 تومان
افزودن به سبد خرید
0 فروش 1000 بازدید
جزئیات محصول
تعداد قسمت: 1
پسوند فایل: zip
حجم فایل: 1MB
فایل راهنما: ندارد
بسته نصبی: ندارد
امکانات: شامل فایل pdf مقاله لاتین و فایل word ترجمه فارسی (6 صفحه)
تاریخ انتشار: 07 نوامبر 2018
دسته بندی: ,,,

تبلیغات

عملکرد دبیران تربیت معلم در فرایند مدلسازی و دیدگاه آنها

چکیده

در تغییر وضعیت دنیا اساساً آنچه ما از دانشجویان خود انتظار داریم این است که با اندیشه خلاق و تحلیل از عهده مسائلی که در زندگی با آنها روبرو می شوند، برآیند. مدلسازی ریاضیاتی نوعی از حل مسئله در موقعیت های زندگی واقعی است که به زبان ریاضی بیان می شوند. هدف این مطالعه ارزیابی عملکرد دبیران ریاضی تربیت معلم در فرایند مدلسازی ریاضی و تعیین دیدگاه آنها از فرایند مدلسازی است. با این هدف فعالیت های ۴ مدل به ۶۰ دانشجوی تربیت معلم در برنامه امتحانی ۶۰ دقیقه ای داده شده است. پس از آن مصاحبه هایی نیمه سازمان یافته با ۴ نفر از این دانشجویان انجام شده است. نتایج شایستگی دبیران را در فرایند مدلسازی تعبیر کرده است.

کلمات کلیدی: آموزش ریاضی، دبیران ریاضی تربیت معلم، مدلسازی ریاضی، عملکرد مدلسازی.

معرفی

آنچه در دروس ریاضی آموزش داده می شود می تواند اثرات منفی بر دانش آموزان داشته باشد مگر اینکه در زندگی روزانه مورد استفاده قرار گرفته و یا بخشی از زندگی آنها باشد. این تاًثیرات منفی به دلیل عدم گسترش کافی توانایی تفکر سیستمی و پیشرفته در افراد است. در صورتیکه در تغییر وضعیت دنیا خصوصیت اصلی مورد نیاز دانش آموزان استفاده مستمر از دانش و توانایی حل هر نوعی از مسائلی است که در هر مرحله ای از زندگی با آن روبرو می شوند.

مدلسازی یکی از پر تحقیق ترین زمینه ها برای دبیران ریاضی است. مدل ها و سیستم های مفهومی هستند که با استفاده از نماینده های خارجی بیان و در ساخت، تعریف و تشریح دیگر سیستم ها استفاده می شوند. به عبارت دیگر مدلسازی ریاضی فرایند سودآور از نمایندگان ریاضیاتی برای یافتن راه حل مسائل روزانه در زندگی واقعی است. با توجه به بیان چنگ* مدلسازی ریاضی همزمان مسائل روزانه را بهبود بخشیده و موقعیت های زندگی را با محسوس و ساده تر کردن به اشکال ریاضی تبدیل می کند. به بیان دیگر مدلسازی تغییر مسائل در زندگی واقعی به مسائل ریاضی است.

بسیار مفید است که آموزش دبیران شامل تمریناتی باشد که در توسعه مهارت های روانشناختی دانش آموزان مهم هستند. زیرا علاوه بر ایجاد مهارت روانشناختی در دانش آموزان دبیران یا دبیران تربیت معلم با استفاده از این تمرینات می توانند دانش اولیه در هر فاز از تفکر فازی و چگونگی فرایند پیشرفت را مورد ارزیابی قرار دهند. بعلاوه دبیران به محیط پیرامون برای بیان سیستم های تفکری موجود نیازمندند. همانطور که کانی* در مطالعه خود بیان می دارد: واقعاً تعجبی ندارد که دبیران درک محدودی از عناوین ریاضیات مدرسه دارند. مهمترین عامل این است که پس از پایان تحصیلات تجربه و آموزش مرتبط با ریاضی رخ نمی دهد.

گفته می شود که هدف برنامه تربیت معلم بیشتر بیان ایرادات این رشته علمی تربیت معلم است. دیدگاه مدلسازی از آموزش انتظار می رود که دبیران تربیت معلم را به بیان رشته علمی خود به چندین روش هدایت کرده و به موقعیت های مختلف انتقال داده و از آن برای تدریس مؤثر ر کلاس درس برای پیروزی بر تقایص علم ریاضی استفاده کنند.

هدف این مطالعه تعیین عملکردهای مدلسازی دبیران تربیت معلم در برنامه های تدریس و رسیدن به دیدگاه آنها از فرایند مدلسازی است.

Preservice teachers’ performances at mathematical modeling process and views on mathematical modeling

لینک مقاله اصلی:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042810007809

افزودن به سبد خرید

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد

محصولات پر فروش

پر فروش ترین محصولات فروشگاه روکساوب