پروژه متلب فیلترهای فعال مجازی در شبکههای اچویدیسی و تکنولوژی V۲G
شبیه سازی فیلترهای فعال مجازی در شبکههای اچویدیسی و تکنولوژی V۲G با متلب | MATLAB
چکیده
فیلترهای غیرفعال و غیرفعال برای حفظ کیفیت توان یک پیوند اچویدیسی ضروری هستند.در این مقاله، تکنولوژی به فنآوری گرید (V۲G)برای طراحی یک فیلتر فعال مجازی براساسنظریه توان آنی (p – q)استفاده میشود. پتانسیل یک راهحل کمهزینه که از توان راکتیو وقابلیتهای فیلتر کردن وسایل نقلیه پارکشده در ایستگاههای شارژ استفاده میکند، مورد بررسی قرار میگیرد. شبیهسازیها برای شبکه اچویدیسی که ثابت میکند که فیلتر فعالمجازی کیفیت توان را بهبود میبخشد IEEE IEEE – ۱۹۹۲ را بهبود میبخشد.
در ساليان اخير پيشرفتهاي قابل توجه در فناوري باطري ها و خودروهاي برقي هايبريد با در نظر گرفتن الزامات امنيتي، اقتصادي و زيست محيطي كه با افزايش قيمت نفت نيز همراه شده است، گزينة خودروهاي هايبريد متصل به شبكه (PHEV) را به عنوان يك جايگزين جدي براي خودروهاي سنتي مطرح كرده است. علاوه بر شارژ از طريق شبكه، PHEVها امكان بازگرداندن انرژي به شبكه يعني يك تبادل دوطرفه توان و انرژي را فراهم مي كنند كه مي تواند كاركردهاي جانبي متعددي را در راستاي بهبود وضعيت بهره برداري از شبكه قدرت ايجاد نمايد. به اين حالت از كاركرد خودروهاي برقي اصطلاحاً V2G گفته مي شود.
ايده هاي متعددي براي استفاده از عملكرد V2G براي كاركردهاي مختلف سيستم قدرت در مقالات مطرح شده است كه برخي از آنها عبارتند از: ذخيره چرخان سيستم، تسطيح منحني بار شبكه، منبع ذخيره براي منابع توليد تجديدپذير، كنترل فركانس ريزشبكه، بهبود كيفيت عملكرد نيروگاه بادي و جبرانسازي توان راكتيو. همچنين در برخي مقالات از باطري PHEVها در قالب اداوت FACTS ازقبيل STATCOM، DVR و UPFC در شبكه استفاده شده است.
از طرف ديگر استفاده از فيلترهاي اكتيو براي جبران هارمونيكها و تأمين توان راكتيو مورد نياز خطوط HVDC از حدود سال ۱۹۹۳ در پروژه هاي عملي انتقال جريان مستقيم وارد شده است. اين فيلترهاي اكتيو از تلفيق مبدلهاي الكترونيك قدرت، سيستمهاي كنترل سوئيچينگ و خازن ساخته مي شوند. معمولاً خازن پرهزينه ترين قسمت در ساخت اين فيلترها به شمار ميرود. لذا در اين مقاله ايدة استفاده از مجموعة خودروهاي برقي متصل به شبكه در يك پاركينگ بزرگ در قالب يك فيلتر اكتيو مجازي براي برطرف كردن نيازهاي فيلترسازي خطوط HVDC مطرح شده است. در اينجا خازن با پاركينگ خودروهاي برقي جايگزين شده و از شارژكنندة دوجهتة PHEVها به عنون مبدل استفاده شده است.
در ادامة اين گزارش ابتدا به معرفي شبكه نمونه مورد استفاده مي پردازيم. سپس چگونگي مدلسازي باطري خودروهاي برقي و طراحي كنترلر مورد نياز توضيح داده مي شود و در نهايت شبيه سازي ها و نتايج آنها ارائه خواهد شد.
Virtual active filters for HVDC networks using V2G technology
Abstract
Active and passive filters are essential to maintain the power quality of a HVDC link. In this paper the Vehicle to Grid (V2G) technology is used to design a virtual active filter based on instantaneous power theory (p–q theory). The potential of a low-cost solution that utilizes the reactive power and filtering capabilities of plug-in vehicles parked in charging stations is investigated. Simulations are performed for the CIGRE benchmark HVDC network to demonstrate that the proposed virtual active filter improves the power quality maintaining the IEEE Std 519-1992.
لینک مقاله اصلی:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142061513003256
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد