100000 تومان
افزودن به سبد خرید
0 فروش 143 بازدید
جزئیات محصول
تعداد قسمت: 1
پسوند فایل: zip
حجم فایل: 2MB
فایل راهنما: دارد
فریم ورک: MATLAB
بسته نصبی: ندارد
امکانات: گزارش ورد فارسی (23 صفحه ) و کد متلب (ام فایل)
تاریخ انتشار: 19 ژانویه 2019
دسته بندی: ,,
برچسب ها

تبلیغات

پروژه متلب مدیریت شارژ باتری خودروهای برقی در شبکه‌های توزیع با سیستم چند عاملی

پروژه مدیریت شارژ باتری خودروهای برقی با متلب | MATLAB

در این گزارش، مقاله مرجع [۱] تحت عنوان:

Management of electric vehicle battery charging in distribution networks with multi-agent systems

یک سیستم کنترلی که میزان شارژ باتری­های خودروهای الکتریکی موجود در شبکه توزیع را مدیریت می­کند، در این مقاله ارائه شده است. برنامه ریزی شارژ خودروهای برقی مطابق با قیمت برق و محدودیت­های فنی شبکه توزیع محاسبه می­شود. جهت اعتبارسنجی روش مدیریت چند عامله شرح داده شده، عملکرد زمان حقیقی آن در بستر یک ریز شبکه آزمایشگاهی بررسی شده است.

انتظار می­رود استفاده از خودروهای برقی در چهار سال آینده افزایش پیدا کند. شارژ باتری خودروهای برقی تقاضای برق را افزایش می­دهد و شبکه­های توزیع برق می­بایست برای پاسخگویی به این تقاضا آماده باشند.

مطالعات صورت گرفته در زمینه مدیریت شارژ باتری خودروهای برقی عبارتند از:

  1. رویکرد کنترل متمرکز: که تصمیم­گیری سیستم در واحد مرکزی هماهنگی صورت می­گیرد و
  2. رویکرد کنترل توزیع شده: که تصمیم گیری سیستم در میان واحدهای کنترل آن توزیع شده است.

یکی از اشکالات اصلی رویکرد کنترل متمرکز، بار سنگین انتقال و پردازش اطلاعات است که این مشکل در مدیریت شارژ باتری جمعیت بزرگی از خودروهای برقی حادتر می­شود.

رویکرد کنترل توزیع شده، یکی از امید بخش­ترین برنامه­های سیستم چند عاملی (MAS[1]) در کاربردهای سیستم قدرت است؛ که مزایای عمده­ای دارد، از جمله: انعطاف پذیری، توسعه پذیری، تحمل پذیری خطا و معماری باز.

سیستم چند عاملی

MAS معماری سلسله مراتبی دارد و همانگونه که در شکل ۱ نشان داده شده، از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • تجمیع کننده خودروی برقی، که مسئول مدیریت شارژ باتری خودروی برقی است. تجمیع کننده شامل سه عامل: ۱- عامل خودروی برقی، ۲- عامل ناحیه محلی و ۳- عامل هماهنگ کننده است. عامل خودروی برقی، در خودروی برقی قرار دارد، و تنظیمات مورد نظر مالک خودرو را به عامل محلی می­فرستد، و مجموعه نقاط شارژ را از عامل محلی دریافت می­کند.

عامل محلی در سطح پستMV/LV (ولتاژ متوسط/ولتاژ ضعیف) قرار دارد و برنامه­ریزی شارژ بهینه خودروهای برقی را محاسبه می­کند و میزان بار (تقاضا) تجمیع شده خودروهای برقی را به عامل هماهنگ کننده می­فرستد. عامل هماهنگ کننده، در سطح پست HV/MV (ولتاژ بالا/ولتاژ متوسط)  قرار دارد، تقاضای بار عوامل محلی را تجمیع کرده و بار تجمیع شده را به عامل DSO[2] (اپراتور سیستم توزیع) می­فرستد.

  • اپراتور سیستم توزیع (DSO)، که مسئول بهره برداری از شبکه در محدوده قیود فنی است، عامل DSO نامیده می­شود و در سطح پست HV/MV (ولتاژ بالا/ولتاژ متوسط) قرار دارد. عامل DSO تقاضای بار خودروی برقی را تأیید می­کند و در مواردی که قیود فنی شبکه نقض می­شود، شارژ خودروهای برقی را محدود می­کند.

فرضیات

فرضیات زیر در مورد شارژ خودروهای برقی در نظر گرفته شده است:

  • باتری خودروهای برقی با نرخ توان ثابت شارژ می­شوند و میزان توان شارژ به حالت شارژ بستگی دارد که یکی از سه حالت استاندارد، سریع و تند می­تواند باشد.
  • کنتورهای (اندازه­گیرهای) زمان حقیقی توسط عامل DSO نظارت می­شوند، قیود فنی­ای که باید رعایت شوند عبارت است از: محدوده­های ولتاژ حالت پایدار، محدوده بارگزاری ترانسفورماتورها و محدوده بارگزاری کابل­های فشار ضعیف.
  • فرض بر این است که قیمت برق روز پیش در اختیار عامل هماهنگ کننده قرار دارد و بسته به میزان تقاضا تغییر نمی­کند.

خط زمان

بهره برداری MAS شامل یک دوره عملیاتی (OP) و یک دوره برنامه­ریزی (SP) در هر بازه زمانی یک ساعته است. بدین صورت که، مجموعه نقاط شارژی که در دوره عملیاتی ساعت T+1 اعمال می­شوند در دوره برنامه­ریزی ساعت T محاسبه می­شوند.

ماتریس قیود شبکه و اعتبارسنجی

عامل DSO، ماتریس قیود شبکه را محاسبه می­کند؛ که شامل حداکثر توانی است که می­تواند توسط خودروهای برقی، در هر فیدر فشار ضعیف شبکه توزیع، در طول هر ساعت از شبانه­روز کشیده شود. مفهوم ماتریس قیود شبکه برای اولین بار در پروژه ADDRESS[3]  اتحادیه اروپا برای حضور منابع انرژی پراکنده در بازار ارائه شد و پس از آن برای حضور خودروهای برقی در بازار، توسعه یافت. ارزیابی فنی تقاضای بار خودروهای برقی توسط عامل DSO، قبل از هر دوره عملیاتی و به منظور اطمینان از عملکرد شبکه درون قیود فنی انجام می­شود. لازم به ذکر است که عامل DSO پیش بینی بار شبکه توزیع (بدون وجود خودروی برقی) در روز پیش را در اختیار دارد.

زمانی که تقاضای بار خودروهای برقی دارای اعتبار نیست (یعنی موجب نقض قیود فنی شبکه می­شود)، DSO شارژ خودروهای برقی را محدود و یا آن­را اصلاح می­کند.

[۱] multi-agent system

[۲] distribution system operator

[۳] Active Distribution network with full integration of Demand and distributed energy RESourceS

Management of electric vehicle battery charging in distribution networks with multi-agent systems

Abstract

An agent-based control system that manages the battery charging of electric vehicles in power distribution networks is presented. The electric vehicle battery charging schedules are calculated according to electricity prices and distribution network technical constraints. The design of the multi-agent system is described. The real-time operation of the multi-agent system was demonstrated in a test-bed of a laboratory micro-grid.

لینک مقاله اصلی

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0378779614000182

افزودن به سبد خرید

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد

محصولات پر فروش

پر فروش ترین محصولات فروشگاه روکساوب