50000 تومان
افزودن به سبد خرید
0 فروش 141 بازدید
جزئیات محصول
تعداد قسمت: 1
پسوند فایل: zip
حجم فایل: 1MB
فایل راهنما: ندارد
فریم ورک: word
بسته نصبی: ندارد
امکانات: فایل ورد (69 صفحه)
تاریخ انتشار: 27 فوریه 2021
دسته بندی: ,,,

تبلیغات

پژوهشی بر تأثیر شبکه های بین خودرویی بر ایمنی جاده ها

بیان مسئله

در سیستم حمل و نقل جاده ای با توجه به ماهیت متغیر آن  و تاثیر پذیر بودن از بسیاری از عوامل محیطی و انسانی، تامین ایمنی خودروها به صورت متمرکز بسیار سخت می باشد. ایمنی هر یک از خودروها نیز یک کمیت بسیار وابسته به وضعیت محیط و خودروهای اطراف می باشد. مهمترین عوامل در تعیین میزان ایمنی خودروها در یک جاده را می توان وضعیت پارامترهای فیزیکی و حرکتی و همچنین میزان آگاهی از محیط عنوان کرد. با توجه به ضعف حسگرهای محیطی دار ایجاد یک دید جامع وی داوری خطا از محیط پیرامون، استفاده از سیستم های ایمنی مشارکتی بر روی خودروها را حیاتی جلوه می کند. سیستم های مشارکتی سعی دارند که با همکاری دیگر خودروها در جاده، ضعف دید محلی خود از محیط اطراف را جبران کنند.

کاربردهای ایمنی بر پایه سیستم های مشارکتی با تولید اخطارها و هشدارهای به موقع برای رانندگان یا سیستم کنترل خودرو سعی در افزایش ایمنی خودرو و سرنشینان آنها دارند. مهمترین اصل در عملکرد صحیح کاربردهای ایمنی آگاهی کافی از موقعیت فعلی می باشد. شبکه های بین خودرویی با فراهم کردن امکان تبادل اطلاعات مابین خودروها می توانند به فرایند ایجاد آگاهی مورد نیاز برای کاربردهای ایمنی کمک کنند. اطلاعات ارسال شده توسط پیام ها در شبکه های بین خودرویی برخلاف داده های خام[۱] بازیابی شده از حسگرها که نسبی هستند، دقیق تر و مطلق می باشند. و این مسئله نیاز به تفسیر داده ها، ترکیب داده های چند حسگر و حذف نویز[۲]های موجود در داده ها را از بین می برد. هرچند، پیام های ارسالی در شبکه های بین خودرویی نیز با دوره ی زمانی مشخص ارسال می شوند و با تأخیر (البته ناچیز) به گیرنده می رسند. دریافت تنها یک پیام در گیرنده در بازه زمانی مشخص می تواند آگاهی لازم را نسبت به وقوع یک رخداد را ایجاد کند. اما ماهیت رقابتی شبکه های بی سیم و توزیع شدگی موجود در شبکه های بین خودرویی امکان گم شدن پیام ها را در محیط های با چگالی بالا افزایش می دهد. همچنین شرایط آب و هوایی، وجود موانع بزرگ می توانند گم شدن پیام ها و تأخیر رسیدن آنها به گیرنده را افزایش دهند. کاربردهای ایمنی باید بتوانند در شرایط مختلف و در نبود اطلاعات کافی بهترین تصمیم را گرفته و هشدار مرتبط و یا نزدیک به شرایط واقعی را به راننده انتقال دهند. در شرایط خطرناک و اضطراری ممکن است که تأخیر در مقیاس چند صدم ثانیه نیز مشکل ساز باشد. بنابراین، پارامترهای تأثیرگذار بر تاخیر انتها به انتها[۳] در شبکه های بین خودرویی با توجه به شرایط محیطی و فیزیکی خودروها باید تعیین گردد. در [۲۴]، انتشار پیام در شبکه های بین خودرویی مدل شده است. تأثیرات چگالی[۴] نودها، نرخ ارسال داده[۵]، اندازه پنجره رقابت[۶] و غیره بر روی احتمال دریافت پیام در مقصد مورد بررسی قرار گرفته است. اما سؤال این است که آیا با داشتن احتمال بالای دریافت موفق بسته ها، خودرو در شرایط ایمنی قرار دارد؟ چه پارامترهای دیگر بر ایمنی خودروها در سیستم های مبتنی بر شبکه های بین خودرویی تاثیر گذار می باشد؟ هر یک از پارامترها به چه میزان بر ایمنی تاثیر خواهند گذاشت؟ تاثیر هر پیام بر روی ایمنی خودرو به چه میزان است؟

این رساله ۲ هدف اصلی را دنبال می کند: ۱) مدلسازی تأثیر پیام بر روی ایمنی خودرو با در نظر گرفتن ویژگی های دینامیکی خودرو ۲) بررسی پارامترهای مؤثر در تعیین ایمنی در کاربردهای ایمنی، در این راستا، مدلسازی تأثیر بسته ها با تاکید بر تأثیر آنها بر روی آگاهی موقعیتی انجام شده است. عدم قطعیت راننده[۷] و یا سیستم کنترل خودرو در تعیین نوع و کیفیت اتفاق حادث شده، یکی از پارامترهای مؤثر در تعیین میزان ایمنی و تعیین نوع هشدار به شمار می رود که در مدلی پیشنهادی گنجانده شده است. در ادامه به چالش های پیش روی این رساله خواهیم پرداخت.

[۱]Raw

[۲]Noise

[۳]End-to-End Delay

[۴]Density

[۵]Data Rate

[۶]Contention Window

[۷]Uncertainty

 

فهرست مطالب

۱-۱- بیان مسئله ۲
۱-۱-۱- چالش‏ها و دستاوردها ۴
فصل ۲: سیستم‏های مشارکتی هشدار تصادف ۵
۲-۱- مقدمه ۵
۲-۲- نمای کلی سیستم ۶
۲-۲-۱- تعریف ۹
۲-۲-۲- مقایسه سیستم‏های هشدار ۱۰
۲-۲-۳- روش‏های کاهش شدت تصادف ۱۲
۲-۲-۴- طراحی‏ها و نمونه‏های اولیه موجود ۱۳
۲-۲-۵- معماری سیستم و اجزا ۱۴
۲-۳- چالش‏های ارتباطی در CCWS 20
فصل ۳: محدوده‏های آگاهی ۲۳
۳-۱- مقدمه ۲۳
۳-۲- زمان ادراک – واکنش ۲۵
۳-۳- محدوده‏های آگاهی ۲۸
۳-۳-۱- محدوده‏های آگاهی برای دو خودرو ۳۱
۳-۴- ۳۳
۳-۵- نتیجه‏گیری ۳۳
فصل ۴: مدلسازی ایمنی ۳۳
۴-۱- مقدمه ۳۴
۴-۲- مدلسازی ایمنی برای دو خودرو ۳۴
۴-۲-۱- فرضیات مدلسازی ۳۵
۴-۲-۲- مدل مارکوف ۳۶
۴-۳- درستی آزمایی مدل پیشنهادی ۴۴
۴-۳-۱- شبیه سازی مونت کارلو ۴۴
۴-۳-۲- پارامترهای شبیه‏سازی ۴۶
۴-۴- نتیجه‏گیری ۴۸
فصل ۵: بررسی تأثیر ارتباطات بین خودروییبر ایمنی خودروها ۴۸
۵-۱- مقدمه ۴۹
۵-۲- تأثیر فاصله ۴۹
۵-۳- تأثیر نرخ تولید پیام ۵۱
۵-۴- تأثیر سرعت ۵۲
۵-۵- تأثیر نرخ دریافت پیام ۵۳
۵-۶- تأثیر عدم قطعیت ۵۴
۵-۷- نتیجه‏گیری ۵۶
فصل ۶: نتیجه‏گیری ۵۷
۶-۱- مقدمه ۵۷
۶-۲- مدلسازی تأثیر پیام‏ها بر روی ایمنی ۵۸
۶-۳- کارهای آینده ۶۰
منابع ومآخذ ۶۱

 

افزودن به سبد خرید

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد

محصولات پر فروش

پر فروش ترین محصولات فروشگاه روکساوب