15000 تومان
افزودن به سبد خرید
0 فروش 120 بازدید
جزئیات محصول
پسوند فایل: zip
حجم فایل: 1MB
فایل راهنما: ندارد
بسته نصبی: ندارد
امکانات: شامل فایل pdf مقاله لاتین و فایل word ترجمه فارسی (13 صفحه)
تاریخ انتشار: 19 دسامبر 2018
دسته بندی: ,

تبلیغات

سیستم های کامپیوتری نسل آینده، تحلیل رفتارهای کاربر با کاوش شبکه مجموعه داده های بزرگ

موارد برجسته

  • ما داده های CDR در طول۱۶ هفته را از یک میلیون کاربر با خوشه بندی فازی، پردازش نمودیم.
  • ما برخی از روابط بین سطح ARPU و الگوهای رفتاری کاربران پیدا کردیم.
  • ما ثابت کردیم که تحرک کاربران به ARPU و رفتار ارتباطات مربوط است.
  • نتایج نشان می دهد که کاربران سطح ARPU بالا، تنهاترین هستند.

چکیده

درک اطلاعاتی از رفتارهای انسان توسط کاوش پتابایت هایی از داده های شبکه، تمایل در تحقیقات رفتارهای اجتماعی را ارائه می دهد و  اهمیت زیاد طراحی نرم افزار اینترنت و گسترش خدمات را نشان می دهد. در همین حال، اجرای شبکه های تلفن همراه که داده های عظیمی را تولید می کند، می تواند بهترین سنسور اجتماعی برای این مطالعات باشد. این مقاله به بررسی یک مورد عملی از شبکه موبایل با کمک سنجش اجتماعی پرداخته است که برخی از ویژگی های رفتارهای کاربران در شبکه های موبایل توسط پردازش هوشمندانه داده های بزرگ، پوشش داده نشده است. مقاله رفتارهای کاربران را با توجه به ارتباطات، حرکت و مصرف

بر اساس مجموعه داده های بزرگ کاربر مطالعه می کند. سهم اصلی از این تحقیقات، یافتن تعدادی از روابط بین این ویژگی های رفتاری است. ما یافتیم که رفتارهای تماس کاربران با وجود هزینه های مشابه ماهیانه شان، متفاوت است، هر چند که کاربران سطح مصرف مختلف ممکن است رفتارهای ارتباطی مشابهی داشته باشند. ما همچنین یافتیم که از نظر آماری کاربرانی با تحرک بالاتر درARPU بیشتری نسبت به آنهایی که تحرک کمتری دارند، شرکت می کنند. علاوه بر این، ما  هم چنین با بررسی الگوهای خوشه بندی حرکت کاربران یافتیم که کاربران سطح مصرف بالا، تنهاترین می باشند. این یافته ها به منظور آموزش استراتژی های بازاریابی برای صنعت مخابرات قابل توجه هستند.

۱٫مقدمه

اگر چه فن آوری ها، جامعه و جهان ما را به سمت هوشمند شدن سوق می دهد، رفتار انسان ها در جامعه هنوز هم به صورت  برخی از ویژگی های ذاتی و پیچیده حفظ می شود که البته برای شرح دادن مشکل است. فهم اطلاعاتی از رفتارهای انسان در دنیای واقعی اهمیت زیادی در برنامه های عملی، از جمله توسعه شبکه های موبایل، مهندسی ترافیک، برنامه ریزی شهری و پیشنهاد خدمات دارد. در حالی که مطالعات انجام شده در رفتارهای انسانی در علوم اجتماعی، جدید نبود و نیز  تجزیه و تحلیل کمی به دلیل عدم وجود منبع داده، رایج نبود. با تشکر از رایانه ها و شبکه هایی که هم اکنون می توانند مقدار زیادی از روش های محاسباتی جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها برای مطالعات اجتماعی که به نظرسنجی ها در روش سنتی استفاده شده بستگی دارد، ارائه نمایند. بنابراین در عصر جدید ” بزرگ داده ها”، پیش از این هرگز محققان فرصتی برای کاوش چنین تعداد زیادی از اطلاعات که فراهم کردن بینش در مورد رفتارهای پیچیده جوامع انسانی را وعده می دهد، نداشته اند [۱,۲]. یکی از اهداف این پژوهش ها این است که به صورت کمی ویژگی ذاتی رفتارهای انسانی را کشف کند و چگونگی تکامل رفتارهای خود را با کاوش پتابایت هایی از داده های شبکه پیگیری نماید.

مطالعات بر رفتارهای انسانی را می توان از قرن ۱۹ دنبال کرد [۳]. نظم و انضباط، روانشناسی، جامعه شناسی، انسان شناسی

و غیره را پوشش می دهد و به مطالعه جنبه های مختلف ماهیت هوش انسان می پردازد. با این حال، به علت عدم وجود روش های اندازه گیری و تجزیه و تحلیل مقیاس بزرگ از داده ها، مطالعات، بیشتر روی افراد و یا یک گروه کوچک خاص و یا برآورد کیفی سخت گیرانه از رفتارهای اجتماعی تمرکز دارد. این قضیه تا ظهور علم محاسبات مدرن و تکنولوژی شبکه تقریباً بدون تغییر نگه داشته شده است. پیشرفت های اخیر در محاسبات و علوم شبکه، مطالعاتی را در رفتارهای اجتماعی به سمت یک مرحله بالای جدید انجام داده است. استفاده جهانی از دستگاه های محاسباتی مقادیر عظیمی از داده هایی را که با رفتارهای انسانی شدیداً مرتبط هستند  را ترک می نماید. دانشمندان قادر به استفاده از داده های کامپیوتری و داده های شبکه به منظور حس کردن و تجزیه و تحلیل رفتارهای انسان در جامعه بودند. در طی این مدت، بسیاری از دستاوردهای عملی و نظری در مطالعات رفتارهای اجتماعی به وجود آمد. شیوع شبکه های اجتماعی در اینترنت و پیشرفت در پژوهش شبکه های پیچیده بهترین مثال برای این موضوع است [۴،۵]. در همین حال، با توسعه و گسترش تلفن های هوشمند و شبکه موبایل، آنها شروع به نمایش تسلط خود در سنجش رفتار انسان فراتر از روش سنتی استخراج رسانه ی اجتماعی اینترنت کردند. بنابراین، در این مقاله، ما یک مورد عملی از شبکه موبایل به کمک سنجش های اجتماعی را بررسی کردیم. ما رفتارهای کاربران را با توجه به ارتباطات، حرکت و مصرف بر اساس استخراج یک مجموعه بزرگ از داده ها ی کاربر موبایل مورد مطالعه قرار می دهیم. یافته ها ممکن است برای آموزش استراتژی های بازاریابی جهت ارائه دهندگان خدمات به منظور افزایش درآمد خود و هدایت آنها به سمت موفقیت از طریق مدیریت ارتباط با مشتری، قابل توجه باشد (CRM) [6].

هنگامی که بحث در مورد رفتارهای ارتباطی، تغییر رفتارها و رفتارهای مصرف کاربران موبایل است، ما سه سوال را مورد ارزیابی قرار می دهیم…

 

Analysis of user behaviors by mining large network data sets

Understanding the intelligence of human behaviors by mining petabytes of network data represents the tendency in social behaviors research and shows great significance on Internet application designing and service expansion. Meanwhile, the running mobile networks that generate huge data can be the best social sensor for these studies. This paper investigates a practical case of mobile network aided social sensing which uncovers some features of users’ behaviors in mobile networks by intelligently processing the big data. The paper studies the users’ behaviors with regard to communication, movement, and consumption based on large user data sets. The main contribution of the study is some findings on the relations among these behavior features. We find that the users’ calling behaviors are different despite their monthly expenditures being similar, though different consumption level users may have similar communication behaviors. We also find that statistically users with the higher mobility contribute more ARPU than those with lower mobility. Additionally, we also find that the top consumption level users are the most “lonely” ones by exploring the movement clustering patterns of users. These findings are significant to instruct marketing strategies for telecommunication industry.

 

لینک مقاله اصلی:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167739X14000405

 

افزودن به سبد خرید

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد

محصولات پر فروش

پر فروش ترین محصولات فروشگاه روکساوب